1687-1761
French
Jacques de la Joue Gallery Related Paintings of Jacques de la Joue :. | Crescent Beach | The watermelon | Sword | Self-Portrait, | The Meeting or Bonjour,Monsieur Courbet | Related Artists:
ulrica fredrica paschUlrika Fredrika Pasch, född 10 juli 1735 i Stockholm, död 2 april 1796, var en svensk konstnär. Hon var dotter till konstnären Lorens Pasch d.ä. och Anna Helena Beckamn, syster till konstnären Lorens Pasch d.y. och brorsdotter till konstnären Johan Pasch.
Ulrika Pasch började måla 1756 men hade tidigt tillsammans med sin bror fått undervisning av fadern. Hon blev hushållerska åt en släkting, men målade på fritiden. Under en tioårsperiod försörjde hon sin pappa och syster som professionell porträttmålare i Stockholm innan hennes bror återvände från sina studier utomlands 1766, då de började arbeta tillsammans. Deras samarbete beskrivs som harmoniskt och de valdes båda in i konstakademien 1773. Hon var inte den första kvinnan som valdes in i akademin, men hon var den första kvinnliga yrkeskonstnären som blev vald. Hon ska ha målat detaljerna på broderns tavlor, som klädesdetaljer och liknande. Ulrika hade en framgångsrik karriär och målade ofta porträtt av kungafamiljen och hovet. Hon ansökte dock upprepade gånger förgäves för en pension. Systern Helena Lovisa (1744-96) hushållade åt sina syskon.
Trots att det sägs att hon själv var en ödmjuk person som aldrig framhävde sitt arbete, så är hon en av få kända självförsörjande kvinnliga yrkeskonstnärer i Skandinavien före artonhundratalet.
LOTTO, LorenzoItalian High Renaissance Painter, ca.1480-1556
Italian painter and draughtsman. He had a long and often prosperous career as a painter, and, although he travelled widely, his style retained a close affinity with the paintings of his native Venice. He was one of an outstanding generation of painters, including Giorgione, Titian, Palma Vecchio and Pordenone, who appeared in Venice and the Veneto during the first decade of the 16th century. In comparison with his contemporaries, Lotto was a fairly traditional painter in that he worked primarily in the long-established genres of altarpieces, devotional pictures and portraiture. Such paintings were popular in the Venetian provinces and the Marches where Lotto spent much of his career and where he often received more money for his commissions than he could obtain in Venice. His most important commissions were for altarpieces, and he is perhaps best known for a series of sacre conversazioni in which he skilfully varied the symmetrical groupings of figures found in earlier Venetian treatments of the subject by Giovanni Bellini and Alvise Vivarini. Precedents in Venice were also important for Lotto's early efforts in bust-length portraiture, but from 1525 he made a considerable contribution to the development of the three-quarter-length portrait. He painted many private devotional paintings but only a few of the historical, mythological or allegorical scenes that were popular in northern Italy in this period. Lotto is one of the best-documented painters of the 16th century: 40 autograph letters dating from 1524 to 1539,
Broederlam, MelchoirFlemish, active 1381-1409